[O2] Modyfikacja świateł pozycyjnych/stop w O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kisol1003
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O2] Modyfikacja świateł pozycyjnych/stop w O2FL

    Zamieszczone przez Biszczu
    Jaki złodziej teraz wybija szybę
    noo tera to żeś poleciał :P Mi wyje$%& szybę, nawet folia nie powstrzymała.

    kowalik_j weź zaślepkę zamka na stronę pasażera, i potem taką metalową zaślepkę którą się wkłada pod ten plastik, też strona pasażera. Nie pamiętam ile ja płaciłem ale napewno jest do dostania w ASO. Jest taka metalowa zaślepka którą się wkłada w otwór zamiast bębenka, i przykręca.
    Ewentualnie poproś kogoś co ma dostęp do ETKI o screna albo o nr tych części
  • Octofun
    Classic
    • 2011
    • 15

    #2
    [O2] Modyfikacja świateł pozycyjnych/stop w O2FL

    O2 świeci z tyłu 8 żarówkami świateł pozycyjnych. Nocą, w dużym ruchu miejskim, światła STOP rozjaśniają górę lamp pozycyjnych. Wolałbym aby Stop zapalał się osobno obok pozycyjnych (tak miałem w O1). Ponieważ górne żarówki w tylnych lampach są podwójne 21W/5W, postanowiłem wyłączyć włókno pozycyjne (i zastąpić je opornikiem - dla CAN). Niestety nie jest tak łatwo, gdyż komputer O2FL używa TYLKO MOCNIEJSZEGO włókna do świateł pozycyjnych i STOP - odpowiednio je rozjaśniając.
    Czy ktoś orientuje się, czy można programowo wyłączyć funkcję świateł pozycyjnych z 21W włókien, górnych żarówek tylnych lamp w O2FL? Chodzi o taki efekt, aby pozostawić na tych żarówkach TYLKO funkcję świateł STOP.
    Pozdrawiam.
    Kolejna Ambiente TDI

    Komentarz

    • maxpaynemm
      RS
      • 2008
      • 1764
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Octofun, a czy nie bedzie to potem kiepsko wygladało?? jak wiadomo lampki w skodzie świecą w charakterystyczne ( ) dwie odwrucone ku sobie literki c. Jak wyłączysz górne oświetlenie to beda dwie l_ _l - elki i chyba bedzie to trochę kaszaniasto wygladało :|
      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        a ja mam tylko "słupki" na pozycjach czyli "I"
        i jako stopy zapalają się górne żarówki
        nie wiem jak w O2 FL da się ustawić - nie trenowałem
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          Zamieszczone przez krzynol
          a ja mam tylko "słupki" na pozycjach czyli "I"
          dimming na 100% i dół i góra ciemne
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • Octofun
            Classic
            • 2011
            • 15

            #6
            Zamieszczone przez maxpaynemm
            Octofun, a czy nie bedzie to potem kiepsko wygladało?? jak wiadomo lampki w skodzie świecą w charakterystyczne ( ) dwie odwrócone ku sobie literki c. Jak wyłączysz górne oświetlenie to beda dwie l_ _l - elki i chyba bedzie to trochę kaszaniasto wygladało :|


            Widziałem jedną O2 z przepaloną żarówką i stąd mój pomysł!
            Przyznam, że światła "L" podobają mi się bardziej niż obecne "C".
            Natomiast wersja minimum czyli "I" - nie chciałbym się aż tak daleko posuwać! Ponadto, mam podejrzenia, że te skrajne żarówki nie są sprawdzane przez CAN i po przepaleniu nie będzie ostrzeżenia na desce (chciałbym się mylić, ale widziałem sporo O2 z przepalonymi pozycjami).

            Zawsze można zastąpić żarówki opornikami, a do żarówek w lampie doprowadzić (poprzez przekaźnik) sygnał ze środkowego "STOPU" - wolałbym jednak najpierw spróbować bardziej eleganckiego rozwiązania :wink:
            Upieram się przy temacie, bo czuję się bezpieczniej, kiedy "STOPy" zapalają się z ciemnego miejsca a nie rozjaśniają.


            Alfee i nie mogę czytać Twoich postów, bo mnie rozprasza Twój awatar ! :shock: :slinka
            Kolejna Ambiente TDI

            Komentarz

            • Andys
              Elegance
              • 2007
              • 762

              #7
              Zamieszczone przez Octofun
              Zawsze można zastąpić żarówki opornikami, a do żarówek w lampie doprowadzić (poprzez przekaźnik) sygnał ze środkowego "STOPU" - wolałbym jednak najpierw spróbować bardziej eleganckiego rozwiązania :wink:
              Upieram się przy temacie, bo czuję się bezpieczniej, kiedy "STOPy" zapalają się z ciemnego miejsca a nie rozjaśniają.
              Mogę zrozumieć, że światła stopu są bardziej widoczne kiedy jest większy kontrast (zapalają się na ciemnym tle niż podświetlonym pozycją), ale czy środkowy STOP, o którym wspomniałeś nie wystarcza do tego celu? :szeroki_usmiech
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz

              • Octofun
                Classic
                • 2011
                • 15

                #8
                To ma znaczenie w dużym ruchu na 2 (i więcej) pasach, gdy wokół jest dużo świateł.
                Sytuacja: zerkam w bok (w tym czasie poprzednik wciska STOP) i ponownie przed siebie. Uświadomienie sobie różnicy przy "rozjaśnianym STOPie" zajmuje sekundę dłużej, co przelicza się na kilka metrów. Dodatkowo nasze światła STOP nie informują o intensywności hamowania. Wszystko razem spowodowało, że kiedyś usłyszałem za sobą pisk opon i moje auto wykonało kilkumetrowy skok do przodu.
                Od tamtej pory mam taką fobię i próbuję się zabezpieczać na zapas.
                Prawda jest taka, że jak czegoś nie przeżyjemy sami to problem wydaje się błahy.
                Trochę zasmęciłem, ale mam nadzieję, że zrozumiale?
                Kolejna Ambiente TDI

                Komentarz

                • conan
                  Rider
                  • 2011
                  • 546

                  #9
                  Octofun skrajne żarówki też są sprawdzane i jak jest przepalona to świeci się błąd na szafie
                  Masz jeszcze opcje przyciemnienia świateł pozycyjnych z tyłu, nie wiem czy działa to w drugą strone i np rozjaśnić światło stop.
                  Moja skodzinka o2
                  Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                  Komentarz

                  • Octofun
                    Classic
                    • 2011
                    • 15

                    #10
                    1.Podsumowując: nie można zaciemnić tylko górnych żarówek pozycyjnych, najwyżej górne + dolne i wówczas pozostaną skrajne/zewnętrzne (czyli 2x "I")?
                    2.Wyciemnione góra i dół - świecą po 2 skrajne. Czy kontrola sprawności żarówek działa dla wszystkich razem (suma prądów?), czy każdej z osobna? Chodzi mi o to, czy CAN nie zaprotestuje jeśli do zewnętrznych żarówek pozycyjnych 5W dołączę kolejną 5W? Mam na myśli wolne włókno 5W z dolnej żarówki - ale muszę to jeszcze sprawdzić.
                    Kolejna Ambiente TDI

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez conan
                      skrajne żarówki też są sprawdzane i jak jest przepalona to świeci się błąd na szafie
                      Nie jestem tego taki pewien. U mnie jak miałem przepalone skrajne, to żaden błąd na szafie nie wyskoczył, ani kontrolka żarówki się nie zapalała. Na wszystkie inne żarówki zapala się kontrolka, tylko nie na te skrajne w tylnych lampach.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • conan
                        Rider
                        • 2011
                        • 546

                        #12
                        A ja właśnie ostatnio miałem jedną skrajną spaloną to nie dość że był błąd na szafie to odłączona została druga skrajna sprawna. I świeciła tylko góra i dół.
                        Moja skodzinka o2
                        Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                        Komentarz

                        • alfee
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2583

                          #13
                          Zamieszczone przez conan
                          A ja właśnie ostatnio miałem jedną skrajną spaloną to nie dość że był błąd na szafie to odłączona została druga skrajna sprawna. I świeciła tylko góra i dół.
                          No to już nie kumam jak to właściwie jest :niewiem. Moja nie sygnalizuje spalonych skrajnych :?
                          Alfee
                          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                          Kawasaki ER5 :-)

                          Komentarz

                          • Octofun
                            Classic
                            • 2011
                            • 15

                            #14
                            Sprawdziłem, u mnie wyjęcie 1 skrajnej żarówki W3W nic nie zmienia. Dopiero przepalenie obydwu uruchamia sygnalizację.
                            W dolnej żarówce (przeciwmgielnej) jest niewykorzystane włókno 4W. Chciałbym je dołączyć do skrajnych żarówek (2x3W), co pozwoli osiągnąć zamierzony efekt. Przeróbka niewielka - wewnątrz lampy.
                            Na tej linii podłączone są 2 żarówki - łącznie 6 Watów. Może orientuje się ktoś, czy dołączenie dodatkowych 4W nie przeciąży tej linii? Mam jeszcze 6m-cy gwarancji i obawiam się, że po takich próbach CAN zapamięta jakieś błędy. :confused
                            Kolejna Ambiente TDI

                            Komentarz

                            Pracuję...